public transport

|
ye tajuk di atas..jika didefinisi kan di dalam bahasa malaysia, ia membawa maksud kenderaan awam atau pengangkutan awam bukan kenderaan awak atau pengangkutan awak..for almost 3 months aku travel every single day of working days, mcam2 keadaan yg aku experienced dalam kenderaan so called awam nih..

but this one situation, made me pissed off gile..ruined my day...sgt amat..it was happened on the Putra LRT. seorang perempuan, was already on the train masa aku masuk..she was standing at the middle of the coach...unfortunately, aku di asak masuk so aku terpaksa berdiri sebelah die without any handle..well actually, cara dia berdiri membuat aku tak dapat nak share tiang yg die pegang.. so aku adalah bare handed disitu..aku cuba sedaya upaya seimbang kan badan..

nama pun light rail transit, same macm nama syarikat empunya RapidKL, well of course ia nya laju dan boleh buat org lost control, lagi2 yg bare hand cam aku. unfortunately, the LRT break secara emergency, menyebabkan aku lost control dan terlanggar la minah tadi...

manners, civic minded so called, aku pandang la muka die, "opss sori" sambil buat muka besalah ...die dengan gagah nye, mengeluarkan bunyik dari mulut, bunyi org tak puas hati tu, plus jeling dan berekerut smbil jegil mata kat aku..watttt..perlu ke ko camtu..it was so embarrassing!..hello ko ingat aku saja2 nak langgar ko..ko nek komuter KTM baru ko tau cmne..sempat ke tak ko nak jeling org..

dari outfit, die tak mcm nak p keje, mcm nak p jalan2 kat kl, aku yg da sgt hangin cuba sedapkan diri, ni kalo da gaya camni, msti jarang naik LRT, naik pun sbb nak bejalan..tapi ape2 pun, aku keep remind diri aku, semua yg ko naik tu, kenderaan awam, sume org nek.. so kalo da nama nye pun share, ko kena la sabar..kalo rasa tanak berasak naik kenderaan awak~

1 maklum balas:

Afiqme said...

heheh.. relax beb ... biasa laa perangai org2 skang ni .. hehe

Post a Comment