anak-anak Tok Bi

|

sheila janji 1.30 die smpai..tapi da kenal sgt da 1.30 makcik ni..dalam 2.15 die kol, tanye nak mkn ape2 tak.tak smpai 5 minit die kol lagi.. “que mc’d drive tru ni pjg la, kite da lambat kan??” ye kite mmg da lambat dan aku mmg da lapa sgt..smpai di tempat kejadian pula, parkin tade..damn..jenuh la mencari parkin.. ye percampuran perasaan telah berlaku.agak tens kami berdua..namun, ketensenan kami ilang tatkala sebuah kereta tak jauh dari kami membuka tingkap utk bertanye kan sesuatu pada pak guard.. OMG..dengan shade CK nya..awal ashaari telah menenangkan kami..ben at last aku jumpe kazen ko ni huhu…


perjalanan di teruskan ke tmpat dituju..by the time kami masuk bangunan berbentuk tepak sirih tu, ade annoucment.. “para penonton di minta masuk, persembahan akan mula dalam masa 5 minit” baiklah.. huhh seat kami agak depan tu je la yang tinggal pun..agak tak bes sebenarnye.namun begitu, takde lain yang boleh aku ckp selain “best gile”… seriusli awesome gile..aku rasa worth it sgt beli tiket Cuci The Musical ni..






dengan barisan pelakon yang superb kesemua nye..korang tak kan rasa rugi lansung.. ..semua dorang best..none of them tak best..each ade character tersendiri..outstanding..ade daya tarikan masing2..baik ac, awie, hans, afdlin (ma man), vee, adibah noor, harith,reffa and even ramli hassan..


the best part is, semua mereka can sing..tak yah pegi konsert wings or konsert 4u2c dah huhu..in fact, vee has a melodious voice..sweet sgt..seriusli..adibah, no doubt la kan..aku mmg da lama teringin dengar die nyanyi live..huh mmg tegak bulu roma dgr.. while afdlin..ape saje die wat le appeal aku heheh..hans juga not bad in singing..


another reason aku ckp teater ni gile best, sbb mcm teater2 lain, kadang2 akan tekeluar dialog2 yang tade dlm skrip..tapi aku rasa tak sebanyak teater ni..heheh..bes gile bile diaorg spontaneous dan selamba je blasah..mmg pecah perut tgk..for me afdlin again, the best, part2 menghentam ni..huhuh u rawk bro..after 4hours, semua orang berdiri and gave a big applause pada mereka..huh they deserve it..


namun, langit tak selalu nya cerah..aku ngn sheila sgt terlalu hampa, bile di beritahu ptg tu tade signing session..damn..hancur impian nak amik gmbar ngn afdlin..arghhh..ralat sungguh rasa nye..da dekat kot..huhh..but again, kami di tenang kan dengan sheila dapat bergambar ngn kak mah die..ye sarimah ibrahim siapa lagi..seperti lam tv, minah ni mmg byk ckp..mmg bes ngn die huhuu .while aku, on our way nak balik dengan selamba telah panggil reffa yang baru pas beli makanan utk bergambar.. post dengan afdlin yang aku da reka seminggu yang dulu aku applied kat pic dengan reffa huhu..at least terubat jua..aku pun da lama minat mamat ni since die blakon buddies dulu.


apapun Cuci The Musical really made my day..lupa la kejap stress final exam dan program mencari kerja aku..huhu..tahniah kepada semua krew Cuci and hope to see Cuci The Musical 2..sape kate hasil seni kat m’sia hampeh??

2 maklum balas:

Ms. Fiena said...

best ke.. ala rugi x beli. ari tu cam belah2 bagi nk beli.

vivacious said...

best gile fiena! wait for the 2nd la..huhu

Post a Comment