SPECIAL

|
(ini adalah perbualan sms)

aku: jadi tak ni bobby?
bobby: aku da 5 minit depan umah ko ni.

what?? terus aku kol bob suh die p jalan mane2 dulu.aku tak siap ape pun lagi. untuk tidak melambatkan keadaan, aku drive sendiri je ke lokasi.again aku kol bob.

aku: lokasi?
bobby: sedang membantu acong mengedarkan kad kawin
aku: what?? kad kawin?
bobby: ar r, abg die nak kawin. kiteorg kat sekitaran smk neh.
aku: tekejut I, ingat acong td.ok meet me there.

ptg tu kiteorg da agak lambat sebenarnye.dah enam lebih.aku sebenarnye nak cadang kan photo shoot hari ni wat kat golf course.tapi ni kan loqman’s big day, ikotkan je la. dam pun dam la.tgh syok laju, bob le bg signal lak, patah balik katenye.dah kenape la dorang ni.rupenye,loqman nampak sebuah pondok.nak begambo kat situ.huhh ikot je la..

it was so hot there.kiteorg terus kan photo shoot ke dam.tmpat biase budak2 ni belagha. setiap shot last shot.tak tekira da pic yg kiteorg amik.aku tak tau nak gambarkan perasaan neh.time tu le lak mcm tersyahdu, da nak convo da si loqman ni.anna pun da habis,bob insyaAllah satu sem lagi.moga-moga die lepas.aku pun tgl one sem je lagi.macm tak pecaya je.rasa mcm baru je abis SPM.da dekat 6 tahun da tgl skolah rupenya.

loqman konvo hari khamis, obviously la, hari bekerje, aku tak dapat nak pegi.bob cadangkan kiteorg pegi ramai2 tgk die.dengan ape yg baru menimpa die, aku rasa mmg patut bob suggest mcm tu.aku agak sedih tak dapat nak pegi.hopefuli photo shoot hari ni le wat loqman gembira.aku agak kagum ngn loqman.die nampak sgt tenang sgt tabah. mcm nothing happen.huh sgt redha die ni.tapi kite tak tau la dalam die mcm mane.man sabar ek.kalo aku kat tempat die aku tak tau la mcm mane keadaan aku neh.

paling besar dalam hidup kite dengan kejayaan yg kita capai, tapi insan yang paling istimewa dalam hidup kita tak de untuk share kegembiraan kita.mcm aku ckp tadi, kalo aku yang diberi ujian yang begini, aku tak rasa aku cukup kuat untuk hadapi keadaan MAK tade mase hari konvo aku.moga2 tuhan panjangkan umur mak.moga die dapat tengok anak die ni naek pentas amik scroll.moga aku ade org untuk di dakap saat keluar dewan membawa kejayaan.AMIN.kepada loqman, aku doakan kebahagiaan ko.aku yakin, ujian sebesar ni pasti ade ganjarannya.jasa bakti ko kat mak ko mesti dapat balasan nye.God bless u ma dear fren.AMIN.aku da cukup ke bebakti kat mak??

0 maklum balas:

Post a Comment