RESEARCH

|
Aku mmg tak dilahirkan menulis blog..no wonder umur da 23 ni baru aku involve dgn dunia yg sgt baru untuk aku ni. for almost 20 days aku tak mengpost any catitan. Huhhh sem ni mmg tak banyak kelas. OBVIOUSLY.. tapi sem ni aku rase the most tiring sem ever.. workload seperti quiz yg sgt bayk, take home test yg menimbun, trainin lagi and the most task yg melelahkan aku ialah research kelas Moten. Serius damn memenatkan.. semua ni buat kan aku tak da lansung feel nk memblog.

Satu petang, aku attend consultation hour dgn Dr. Fuzi, aku janji ngn dia dari lepas luch..tapi end up aku consult ngn die masa minum petang..around 5.30..serius menguji kesabaran..tapi for the sake of aku nya research aku tunggu gak dia..dlm stgh jam consultation berlansung, aku dah tak berapa dgr ape dia ckap.. penat sgt..aku mmg tak le nak focus..aku rasa mmg research ni sgt membebankan aku rasa malas gila nak teruskan. SERIUS

Tgh aku layan kepenatan aku, tiba2 aku ter flashbulb.. “Why Israeli particularly Jews are dominating the world” Moten tanya the whole kelas. Takde sorang pun yang jawab.. Einstein, Marx, Spielberg, Soros, rasa nya semua orang kenal diaorang ni.. Dari bidang sains, politic, entertainment, economy semua nya Jews hebat. 21st century world jelas di dominasi oleh mereka. Semua aspek kehidupan diaorang dominate. Moten ckap shame of us Muslim. Tambah Moten “ that’s why, u don’t have to ask why they can occupied us”

Knowledge and being knowledgeable is the key of Jews achievement. Moten bagi tahu, dalam 180 Nobel Prize, Muslim dapt 3 je.. yang selebihnya di dominasi oleh Jews. What a fact. Agak stun aku dengar.. SEDIH, MALU.

Moten cakap, yang membezakan Muslim dengan Jews, Muslim ni semakin lama semakin malas.. even a research pun Muslim tak nak buat.. dia bagi contoh tmpat aku blaja ni.. capital I kat tengah2 nama tak membawa erti kata Moten. Tak ramai yang nak buat research sebab willing or nak discover new knowledge. Kalo ade promotion baru ada yang nak conduct research. Student dia ckap, baru suruh buat a simple research pun dah rasa burden dah complaint.

Huhh.. tersentap aku bila teringat pe dia ckp..semua yang dia ckp kan tu portray diri aku sendiri..huhh rasa sedih dengan diri sendiri. Aku patut keluar dari zon selesa ni. Jadi nya patut ke aku terus layan rasa penat dan malas aku tu dan biarkan Muslim jadi second class?

0 maklum balas:

Post a Comment